یک بررسی جدید نشان می‌دهد که بسیاری از بیماران کووید-۱۹ ناشی از ویروس کرونا در معرض خطر نارسایی حاد کلیوی هستند.

kidney failure

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هلث‌دی‌ نیوز پژوهشگران دانشگاه نورث‌وسترن آمریکا می‌گویند نارسایی حاد کلیوی یک عارضه وخیم کووید-۱۹ است که کمتر گزارش شده و به خوبی شناخته نشده است.

به گفته این پژوهشگران میزان مرگ در این بیماران دچار نارسایی حاد شدید کلیوی حدود ۵۰ درصد است.

بر اساس یافته‌های این پژوهشگران در بیمارانی که به علت کووید-۱۹ در بیمارستان به خصوص در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، خطر نارسایی حاد کلیوی بین ۲۵ تا ۳۰ درصد است.

این پژوهشگران در این بررسی جدید دو بررسی اخیر در چین را بازبینی کرند که دارای جزئیات  درباره بافت‌های کلیوی بیماران درگذشته به علت کووید-۱۹ بود.

نوع نارسایی حاد کلیوی در بیماران کووید-۱۹ پیچیده است و شامل عوامل متعددی می‌شود که به طور معمول در بیماران دچار نارسایی حاد کلیوی در بخش مراقبت‌های ویژه دیده نمی‌شود.

این عوامل خاص شامل حمله احتمالی ویروس‌های کرونا به کلیه‌ها، ایجاد زمینه لخته شدن خون و تشکیل واسطه‌های فعال التهابی است.

این پژوهشگران می‌گویند یافته‌های جدید باید پزشکان را ترغیب کند که بیشتر بر کلیه‌ها متمرکز شوند و اطلاعات بیشتری درباره کارکرد و ساختار کلیه در بیماران کووید-۱۹ که دچار نارسایی حاد کلیوی شده‌اند، به دست آورند.

به گفته این پژوهشگران شناخت بهتر این سازوکار باعث می‌تواند به دستیابی به درمان‌های موثری برای این بیماران که فراسوی مراقبت‌های حمایتی در بخش مراقبت‌های ویژه بینجامد، به خصوص که بسیاری از آنها کارشان به دیالیز می‌کشد.

کد خبر 510632

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha